25/09/2013
Η «σχεδία» του δίκαιου εµπορίου, του Σέργιου Μήλη
Μια βρετανική εταιρεία διεισδύει στην ελληνική αγορά με ένα εξαιρετικό προϊόν, δωρίζοντας το 10% των κερδών στο περιοδικό μας!
Το email στο φάκελο των εισερχομένων του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου της «σχεδίας» ήταν από Λονδίνο μεριά. Ο Μπράιαν Τζαντρέλ (Bryan Jandrell), διευθυντής της επιχείρησης δίκαιου εμπορίου «Collective», εξέφραζε το θαυμασμό του για το νέο ελληνικό περιοδικό δρόμου και έστελνε τις ευχές του για μακροημέρευση της «σχεδίας». Είχε μάθει για μας από δημοσιεύματα στον βρετανικό Τύπο, που –η αλήθεια είναι– έδειξε μεγάλο ενδιαφέρον για το… Greek street paper, στο ξεκίνημά μας, αλλά και στην πορεία.
Ο Μπράιαν, όμως, δεν σταμάτησε στις ευχές. Αφού μας έκανε μια αναλυτική παρουσίαση της «Collective» και των προϊόντων της, μας ενημέρωσε ότι –σε συνεργασία με μια ελληνική εταιρεία– ένα από τα προϊόντα της πρόκειται να προωθηθεί και στην ελληνική αγορά.
Πρόκειται για ένα εξαιρετικό χειροποίητο δερμάτινο σανδάλι/πέδιλο, φτιαγμένο στο χέρι σε όλα τα στάδια της παραγωγής.
Μας είπε και άλλα πολλά ο ενθουσιώδης βρετανός καινούριος μας φίλος, για τη δράση της «Collective» σε άλλα μέρη του πλανήτη, αλλά και τη φιλοσοφία συνεργασιών με τις τοπικές κοινωνίες που διέπει την εταιρεία.
Κάπου εκεί, μας έδωσε και το πλήρες στίγμα των σκέψεών του: «Θέλουμε να διαθέτουμε το 10% από τις πωλήσεις των σανδαλιών μας προς ενίσχυση της “σχεδίας”», μας είπε και μας άφησε εμβρόντητους!
Όχι τόσο για το οικονομικό όφελος που μπορεί να προκύψει για τη «σχεδία» μας, αλλά κυρίως για την «υπενθύμιση» ότι η αγάπη και η αλληλεγγύη δεν έχουν σύνορα. Ότι η «σχεδία» και γενικότερα η Ελλάδα, ο τόπος μας, έχει φίλους παντού. Ανθρώπους που δεν είναι απλοί θεατές αυτής της δραματικής περιπέτειας που βιώνουμε ατομικά και συλλογικά, αλλά θέλουν –ο καθένας με τον δικό του τρόπο– να βοηθήσουν όσο μπορούν.
Άλλωστε, ο Μπράιαν γνωρίζει πολύ καλά το πόσο καταλυτικό ρόλο μπορεί να παίξει στις ζωές κάποιων ανθρώπων ένα περιοδικό δρόμου. Στην Αγγλία ζει, εκεί όπου «βασιλεύει» το «The Big Issue», το βρετανικό περιοδικό δρόμου, που έχοντας κλείσει 22 χρόνια ζωής, και με πωλήσεις που σήμερα ξεπερνούν τα 100.000 αντίτυπα την εβδομάδα, έχει αναμφίβολα συμβάλει στη βελτίωση της ζωής εκατοντάδων ανθρώπων-πωλητών που βίωναν ή βιώνουν ακόμα τη φτώχεια και τον κοινωνικό αποκλεισμό.
Και γιατί διαλέξατε τη «σχεδία»; τον ρωτήσαμε.
«Πάντα βρισκόμαστε σε αναζήτηση ανθρώπων και εταιρειών με τους οποίους μοιραζόμαστε τις ίδιες ηθικές αξίες, και στους οποίους αρέσει να δοκιμάζουν και να επενδύουν σε διαφορετικά πράγματα. Άλλωστε, όλες οι επιχειρήσεις έχουν ένα μοναδικό προνόμιο, να προωθούν θετικές κοινωνικές αλλαγές. Και δεν είναι μονάχα πως με τη “σχεδία” ταιριάζουμε σε θέματα αρχών και αξιών, είναι επίσης και το γεγονός ότι η “σχεδία” προωθεί ένα μοναδικό μοντέλο υποστήριξης της τοπικής κοινωνίας, μέσα από την απασχόληση και όχι τη βοήθεια/φιλανθρωπία.
Με τη βοήθεια της “σχεδίας”, κατορθώσαμε να σχεδιάσουμε ένα ελληνικό προϊόν που παράγεται από έναν έλληνα προμηθευτή και έχει άμεση σχέση με την ελληνική κοινωνία. Δεν είναι πολλές οι αλυσίδες παραγωγής που μπορούν να υπερηφανευτούν για ένα τόσο υψηλό επίπεδο διασύνδεσης και διαφάνειας».
Αυτή ήταν η απάντηση του Μπράιαν Τζαντρέλ.
Να σημειωθεί ότι η επέκταση των δραστηριοτήτων της «Collective» στην Ελλάδα γίνεται υπό τη μορφή καμπάνιας με την ονομασία «Υποστηρίξτε την Ελλάδα» («Support Greece»), και εδώ και αρκετές εβδομάδες είναι το πρώτο θέμα στην επίσημη ιστοσελίδα της (www.wearecollective.com).
Τα σανδάλια διατίθενται σε επιλεγμένα καταστήματα στην Αθήνα και σε ολόκληρη την Ελλάδα, ενώ σε ειδικές ενότητες στην ιστοσελίδα της «Collective» και της «σχεδίας» θα υπάρχει συνεχής ροή ενημέρωσης, ακόμα και για το ποσό που η βρετανική εταιρεία, βάσει των πωλήσεών της, κάνει δωρεά προς το περιοδικό μας!
Οπότε τώρα ξέρετε! Κάθε φορά που αγοράζετε ένα ζευγάρι σανδάλια της «Collective», το 10% από το ποσό που πληρώνετε πηγαίνει προς ενίσχυση του μοναδικού ελληνικού περιοδικού δρόμου! Της «σχεδίας» μας!
ΑΡΘΡΑ ΤΕΥΧΟΥΣ
- Περιεχόμενα τεύχους #8
- Ο καναπές σκοτώνει! της Μαρίας Μανωλέλη
- Θα πάω στην Αστραλία! του Χρήστου Αλεφάντη
- Μια άλλη αγορά είναι εφικτή, του Βασίλη Παπακριβόπουλου
- Η «σχεδία» του δίκαιου εµπορίου, του Σέργιου Μήλη
- Ανοιχτό κάλεσµα, της J, από την Οµάδα της AB4 AGORA
- Μαρσάρουµε τις ελβιέλες µας! του Σέργιου Μήλη
- Καταστροφικές εµµονές. Συνέντευξη του Γιώργου Αργείτη στον Σπύρο Ζωνάκη
- «Δεν υπάρχει περιθώριο για πρόσκαιρους πανηγυρισµούς». Συνέντευξη της Μαριέττας Γιαννάκου στη Μαρία Ψαρά
- Κάντε ποδόσφαιρο, όχι πόλεµο! Συνέντευξη του Γκαντ Σάλνερ στον Θάνο Σαρρή
- «Οι χαλεποί καιροί δεν εµφανίζονται ξαφνικά». Συνέντευξη της Μαρίας Πρωτόπαππα στον Νέστορα Πουλάκο
- Ο καλλιτέχνης δεν είναι κάτι το «ξεχωριστό». Συνέντευξη των ΦΥΤΑ στη J, από την Οµάδα της AB4 AGORA
- Γελοιογραφία του Πέτρου Ζερβού
- Λόγια της πλώρης του Χρήστου Αλεφάντη
- Γελοιογραφία του Τάσου Αναστασίου
- Επικοινωνία Οι αναγνώστες µας
- Γελοιογραφία του Βαγγέλη Χερουβείµ
- Παραδοξολογίες του Βαγγέλη Χερουβείµ
- Για δυνατούς λύτες της Αναστασίας Σιµιτσιάδη
- Γελοιογραφία του Μιχάλη Κουντούρη
- Συναντήσεις του Σπύρου Ζωνάκη
- Εστιάζω του Κωστή Μπακόπουλου
- Επείγοντα περιστατικά του Γιώργου Μπαζίνα
- Aστικοί µύθοι του Άγγελου Τσέκερη
- Out & About του Νέστορα Πουλάκου
- Φθηνός σκούφος της Κωνσταντίνας Μαύρου
- Πατριδογευσία του Χρήστου Κωστή
- Street News της Αναστασίας Σιµιτσιάδη
- Πρόσωπα, του Γιώργου Αράπογλου
Newsletter