Shedia

EN GR

29/05/2013

Η «σχεδία» που βρυχάται!, του Γιώργου Αράπογλου

Η «σχεδία» ήταν το θέμα του διεθνούς διαγωνισμού νέων ταλέντων Young Lions που πραγματοποιείται στο πλαίσιο του International Festival of Creativity των Καννών.
 
Επόμενη στάση: Κάννες. Εκεί όπου στα τέλη Ιουνίου θα πραγματοποιηθεί ο Διεθνής Διαγωνισμός Νέων Δημιουργών (International Festival of Creativity). Και με οδηγό τη «σχεδία»! Πώς και γιατί; Ας τα πάρουμε με τη σειρά: Η «σχεδία» ήταν το θέμα του φετινού διαγωνισμού «Young Lions Competition», έναν διεθνή θεσμό για art directors και copywriters μέχρι 28 ετών απ’ όλο τον κόσμο. Στην Ελλάδα την ευθύνη του καταπληκτικού αυτού θεσμού, που δίνει μια μοναδική ευκαιρία σε νέους δημιουργούς να δείξουν τα ταλέντα τους, να αναδειχθούν και βεβαίως να εξελιχθούν προσωπικά και επαγγελματικά, έχει η  Ένωσης Εταιριών Διαφήμισης & Επικοινωνίας Ελλάδος (ΕΔΕΕ).
 
Στο πλαίσιο του διαγωνισμού κάθε χώρα εκπροσωπείται από τέσσερα δημιουργικά ζευγάρια (art + copy), τα οποία διαγωνίζονται στις κατηγορίες print, film, design & cyber. Κάθε ζευγάρι έχει στη διάθεσή του περιορισμένο χρονικό περιθώριο προκειμένου να κάνει την έρευνά του, να σχεδιάσει και να δημιουργήσει μια καταχώριση, ένα film, ένα εταιρικό logo & ένα internet banner αντιστοίχως για κάθε κατηγορία. 
 
Για την επιλογή των καλύτερων που θα εκπροσωπήσουν την κάθε χώρα στον διεθνή διαγωνισμό διεξάγονται αντίστοιχοι τοπικοί διαγωνισμοί, ενώ η θεματολογία έχει να κάνει πάντα με κάποια δράση κοινωνικού περιεχομένου. Οι άνθρωποι της ΕΔΕΕ επέλεξαν τη «σχεδία» ως θέμα του φετινού διαγωνισμού. Δύσκολο το θέμα, όπως ομολογούν αρκετοί συμμετέχοντες. Δύσκολο αλλά εξαιρετικό, σύμφωνα πάντα με τις δηλώσεις των ίδιων, που δεν κρύβουν τον ενθουσιασμό τους.
 
«Χαρισμένα ρούχα», των Βάλια Σαλαμαστράκη και Αναστασία Μπακή
 
«Κάτι παραπάνω», 3ο βραβείο στην κατηγορία Print. Των Ιάσωνα Δρυ και Δημήτρη Βικέλη από την εταιρεία THE NEWTONS LABORATORY
 
Λεπτές ισορροπίες
 
Ο Σπύρος Κυπραίος είναι από τους πιο παλιούς, καθώς συμμετείχε και στον περσινό  διαγωνισμό με θέμα «This is my Athens» με στόχο να αναδειχθούν οι ομορφιές της πόλης μέσα από τα μάτια και τις εμπειρίες των κατοίκων της. Μάλιστα, κατάφερε με το έργο του να κερδίσει και τότε το πρώτο βραβείο και να βρεθεί στις Κάννες, όπου, όπως αναφέρει, έζησε μια εκπληκτική εμπειρία που εύχεται να επαναληφθεί. 
 
«Η εμπειρία από μόνη της να είναι κάτι πολύ όμορφο. Οι Κάννες βρίσκονται σε μια πολύ γραφική τοποθεσία και αποπνέουν την αύρα των μεγάλων Φεστιβάλ. Πέρα όμως από αυτό η όλη διοργάνωση είναι εξαιρετική. Συναντάμε νέους από όλο τον κόσμο, είναι όλοι φιλικοί, ανταλλάσσουμε απόψεις, ιδέες. Παράλληλα, έχουμε και την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε το μεγάλο Φεστιβάλ Lions που είναι μια εκπληκτική εμπειρία», λέει στη «σ» ο Σπύρος Κυπραίος, ο οποίος μαζί με την Δανάη Κατσάλη πήραν το πρώτο βραβείο «Cyber» στα Young Lions της Ελλάδας.
 
Το θέμα του φετινού διαγωνισμού ήταν η «σχεδία» και, όπως αναφέρει, ήταν κάτι που κέντρισε το ενδιαφέρον όλων των δημιουργών. «Αρχικά ήμουν λίγο επιφυλακτικός, δεδομένου ότι το εγχείρημα ήταν αρκετά ευαίσθητο. Η δυσκολία ήταν ότι πατούσε σε λεπτές ισορροπίες, καθώς έπρεπε να εμπνεύσουμε το κοινό για το σκοπό του, αλλά ταυτόχρονα έπρεπε να αποφύγουμε να δείξουμε μια θλιβερή εικόνα. Κάναμε έρευνα για το πώς λειτουργούν τα περιοδικά δρόμου για να φτιάξουμε τους άξονες πάνω στους οποίους θα κινηθούμε και ήρθαμε σε επαφή και με τους ανθρώπους της “σχεδίας”. Όταν είδα και από κοντά πως λειτουργεί, όχι μόνο δούλεψα την ιδέα μου για το διαγωνισμό, αλλά έγινα και φανατικός αναγνώστης!».
 
Δύσκολο θέμα!
 
Για δεύτερη φορά συμμετέχει στο διαγωνισμό και η φετινή νικήτρια στην κατηγορία του «film», Μαγδαληνή Στεφανάτου. Πέρσι δεν κατάφερε να διακριθεί, ωστόσο, φέτος σε συνεργασία με τον Νίκο Σουέρεφ απέσπασαν το πρώτο βραβείο. Το θέμα του διαγωνισμού ήταν ένα από τα στοιχεία που βοήθησαν την ομάδα να διακριθεί. «Είχα γνώση για τα περιοδικά δρόμου από τη Γερμανία από όπου είναι η μισή καταγωγή μου και μου έκανε ευχάριστη έκπληξη όταν έμαθα ότι και στην Ελλάδα γίνεται πλέον μια αντίστοιχη προσπάθεια. Όταν μας έδωσαν το θέμα, μας είπαν ότι φέτος θα ήταν πιο εύκολο από το περσινό, ωστόσο, εγώ διαφωνώ. Ήταν πολύ πιο δύσκολο, αφού έπρεπε να φτιάξεις κάτι συναισθηματικό, αλλά όχι μελό, αισιόδοξο, αλλά όχι καρικατούρα, χρειαζόταν να συνδυάσεις πολλά διαφορετικά στοιχεία. Την πρώτη μέρα ήμασταν βουτηγμένοι στα χαρτιά και τις σημειώσεις προκειμένου να βρούμε τον τρόπο να τα εντάξουμε όλα μαζί στη δουλειά μας», λέει στη «σχεδία» η Μαγδαληνή. Το έργο της «σχεδίας», όπως αναφέρει, είναι πολύ σημαντικό και επιθυμία της είναι να το δει να γίνεται ακόμα καλύτερο. «Δεν έχει να ζηλέψει κάτι σε σχέση με άλλα αντίστοιχα περιοδικά του εξωτερικού. Ίσως να πρέπει να δώσει περισσότερη έμφαση στην εικόνα με ένα πιο πρωτοποριακό σχεδιασμό. Εγώ θα το ήθελα πιο… τολμηρό! Είναι καλό που είναι ένα διαφορετικό περιοδικό που δεν πουλάει lifestyle, αλλά μπορεί να προσεγγίσει ανθρώπους που έχουν νέες ιδέες και μια άλλη οπτική για τον κόσμο», σημειώνει η Μαγδαληνή. Στις Κάννες ελπίζει πως θα ζήσει μια μοναδική εμπειρία. Όσο για το θέμα που περιμένει να τους δοθεί στο διαγωνισμό; «Δεν έχω ιδέα τι να περιμένω! Ελπίζω να πέσει κάτι με ζώα που είναι το…ατού μου! Σε κάθε περίπτωση, όλοι οι διαγωνιζόμενοι θα δώσουμε τον καλύτερο εαυτό μας. Η Ελλάδα έχει πολλά ταλέντα, αλλά πρέπει να τους δείξουμε εμπιστοσύνη να δείξουν τις ιδέες τους», προσθέτει. 
 
«Εξώφυλλο». 2ο βραβείο στην κατηγορία Print. Των Κωνσταντίνου Φραγκούλη και Αλέξανδρου Έσλιν, της εταιρείας Sohosquare.
 
 
«Εξώφυλλο». 1ος έπαινος στην κατηγορία Print. Των Γιώργου Παυλάκου και Παναγιώτας Μαζιώτη. 
 
 
«Το διάβασμα κάνει καλό». Της Ελένης Καλαντζή και της Σοφίας Βάλαρη. 
 
 
 
Οι συμμετέχοντες διαγωνίζονται σε ζευγάρια και έχουν στη διάθεσή τους 24 ώρες για να δημιουργήσουν μία έντυπη καταχώριση, ένα web banner ή ένα logo/brand identity με κοινωνικό θέμα ή 48 ώρες για το γύρισμα και μοντάρισμα ενός διαφημιστικού σποτ 60 δευτερολέπτων με τη χρήση κινητού τηλεφώνου. Πρόκειται για μια διαδικασία αρκετά δύσκολη, η οποία όμως αναδεικνύει το ταλέντο και τη δημιουργικότητα του καθενός. 
 
«Ο χρόνος είναι τόσο λίγος που ποτέ δε μπορείς να είσαι ικανοποιημένος. Εμείς αυτό που θα προσπαθήσουμε να κάνουμε είναι να βρούμε μια ιδέα μεστή, κατανοητή που θα αναδείξει τη δημιουργικότητά μας. Σε κάθε περίπτωση, είμαστε πολύ χαρούμενες που θα πάρουμε μέρος σε έναν τόσο μεγάλο  διαγωνισμό και ευχόμαστε να έχουμε μια παρουσία αξιοπρεπή, ενδιαφέρουσα και αν είναι και βραβεύσιμη ακόμα καλύτερα!», λέει στη «σχεδία» η Ζωή Οικονομοπούλου. Μαζί με την συνάδελφό της Στεφανία Ζαλμά πήραν το πρώτο βραβείο στην κατηγορία «print» και πλέον ετοιμάζονται για τη μεγάλη πρόκληση στο Φεστιβάλ των Καννών. Για την ίδια ήταν η τέταρτη συμμετοχή στο διαγωνισμό Young Lions και, όπως τόνισε, με την εμπειρία έχει δει σημαντική αλλαγή στη δουλειά της. «Το πρώτο που διαπιστώνεις είναι αλλαγή στην κριτική ματιά σου και τον τρόπο που βλέπεις τα πράγματα. Μαθαίνεις να διαχωρίζεις τις πρώτες σκέψεις σου, να εμβαθύνεις στα θέματά σου και να γίνεσαι ακόμα καλύτερος», τονίζει, ενώ, όπως αναφέρει, η επιλογή της «σχεδίας» ως θέμα για το φετινό διαγωνισμό δεν την εξέπληξε. 
 
«Το θέμα των αστέγων και του κοινωνικού αποκλεισμού είναι επίκαιρο. Ήταν σωστό να δοθεί ένα θέμα που να σχετίζεται με αυτό το μείζον ζήτημα. Τη «σχεδία» τη γνωρίζαμε κι έτσι αυτό που χρειάστηκε ήταν να δώσουμε τις ιδέες μας μέσα από την προσωπική μας οπτική και ευαισθησία. Η δυσκολία μας ήταν να δείξουμε πως δεν πρόκειται για ελεημοσύνη, αλλά για αλληλεγγύη, κάτι που σε εμάς ήταν ξεκάθαρο και οικείο». Το αποτέλεσμα δικαίωσε τις δύο νεαρές δημιουργούς και χρησιμοποιώντας το διαβατήριο που τους έδωσε η «σχεδία» ταξιδεύουν για τις Κάννες γεμάτες όνειρα και αισιοδοξία. «Έχουμε ενθουσιασμό και αγωνία. Ψάχνουμε προγράμματα, προγραμματίζουμε συναντήσεις, ανυπομονούμε να βρεθούμε εκεί. Για τους νέους δημιουργούς είναι μια μεγάλη ευκαιρία. Κάποιος συνάδελφός μας πήγε στις Κάννες και άλλαξε όλη του η ζωή στον τρόπο που βλέπει τη δουλειά. Αν συμβεί αυτό και σε μας θα είναι κάτι μοναδικό. Θα πάμε και θα δώσουμε τον καλύτερο εαυτό μας». 
 
«Magaζην». Των Γιώργου Παυλάκου και Παναγιώτας Μαζιώτη.
 
«Μια φορά κει 3€». Των Λεωνίδα Γιαννάτου και Μανώλη-Άγγελου Ξανθούλη
 
Ενθουσιώδεις πωλητές! 
 
Οι προσπάθειες των νεαρών δημιουργών έφεραν ικανοποίηση και στους διοργανωτές που είδαν τα νιάτα, την εργατικότητα και τις φρέσκες ιδέες να ταιριάζουν απόλυτα με το έργο του πρώτου ελληνικού περιοδικού
δρόμου. Την ικανοποίησή της για την πορεία του διαγωνισμού, αλλά και την υποστήριξή της προς τη «σχεδία» εξέφρασε η κ. Μαρία Κάντζα, Γενική Διευθύντρια της Ένωσης Εταιρειών Διαφήμισης & Επικοινωνίας Ελλάδος (ΕΔΕΕ). 
 
«Η προσπάθεια της “σχεδίας” είναι πολύ σημαντική και αξίζει να στηριχτεί από όλους μας. Όχι ως φιλανθρωπία, αλλά ως δουλειά πραγματική, καθημερινή δουλειά πολλών ανθρώπων. Αυτό έκαναν και οι νέοι επαγγελματίες του χώρου μας στον ελληνικό διαγωνισμό Young Lions. Δούλεψαν για να προσφέρουν στη “σχεδία” τη δική τους ιδέα, ως εργαλείο για να μάθει και να αγοράσει περισσότερος κόσμος το περιοδικό και για να προσφέρουν στον εαυτό τους μια ευκαιρία να διακριθούν στον επαγγελματικό στίβο. Με αμοιβαία ειλικρίνεια και συνέπεια στο στόχο νομίζω ότι όλοι δικαιώθηκαν. Χαιρόμαστε πολύ που οι νέοι δημιουργικοί της διαφήμισης έγιναν για 24 ή 48 ώρες οι πιο ενθουσιώδεις πωλητές της “σχεδίας” και ευχαριστούμε όλους όσους δουλεύουν για το περιοδικό, επειδή εμπιστεύτηκαν την ευαισθησία και το ταλέντο των ανθρώπων μας σε ένα ξεκίνημα κοινό για όλους», δήλωσε.
 
Οι νικήτες του φετινού διαγωνισμού
 
Κατηγορία «PRINT»
1ο βραβείο print
Τίτλος: Ρέστα
Όνομα: Στεφανία Ζαλμά, Ζωή Οικονομοπούλου
Εταιρεία: Freelancer
 
2ο βραβείο print
Τίτλος: Εξώφυλλο
Όνομα: Κωνσταντίνος Φραγκούλης, Αλέξανδρος Έσσλιν 
Εταιρεία: Sohosquare
 
3ο βραβείο Print
Τίτλος: Kάτι παραπάνω
Όνομα: Δημήτρης Βικέλης, Ιάσονας Δρυς
Εταιρεία: The Newtons Laboratory 
 
1ος έπαινος Print
Τίτλος: Εξώφυλλο
Όνομα: Γιώργος Παυλάκος, Παναγιώτα Μαζιώτη
Εταιρεία: Freelancer
 
Κατηγορία «FILM»
1ο βραβείο film
Τίτλος: Αλληλεγγύη
Όνομα: Μαγδαληνή Στεφανάτου, Νίκος Σουέρεφ
Εταιρεία: McCann Erickson Athens
 
2ο βραβείο film
Τίτλος: Periodiko
Όνομα: Έλλη Βεϊνόγλου, Κατερίνα Τσουμπά
Εταιρεία: Sohosquare, Bold Ogilvy & Mather
 
3ο βραβείο film
Τίτλος: Πολυεργαλείο
Όνομα: Σταύρος Κυπραίος, Δανάη Κατσαλή
Εταιρεία: Ogilvy One Worldwide Athens
 
1ος έπαινος film
Τίτλος: ΣΧΕΔΙΑ-σμός Αλληλεγγύης
Όνομα: Γιάννης Αναγνώστου, Ιωάννα Γιαλιτάκη
Εταιρεία: Tribal DDB Athens
 
 
Κατηγορία «CYBER»
1ο βραβείο CYBER
Τίτλος: Κουβέρτα 
Όνομα: Σταύρος Κυπραίος, Δανάη Κατσάλη 
Εταιρεία: OgilvyOne Worldwide Athens
 
1ο ΕΠΑΙΝΟΣ CYBER
Τίτλος: Οι αόρατοι 
Όνομα: Γιάννης Αναγνώστου, Ιωάννα Γιαλιτάκη
Εταιρεία: TRIBAL DDB ATHENS
 
2ο ΕΠΑΙΝΟΣ CYBER
Τίτλος: Παρατονισμός ΠΑΡΑΤΟΝΙΣΜΟΣ
Όνομα: Αλέξανδρος Μαρούσης, Παναγιώτης Παπαματθαίος 
Εταιρεία: OgilvyOne Worldwide Athens
 
Κατηγορία «DESIGN»
1ο βραβείο DESIGN
Τίτλος: Σχεδία
Όνομα: Ανδρέας Καλπακίδης, Ευρυδίκη Γαβαλάκη
Εταιρεία: MINDSWORKS
 
2ο βραβείο DESIGN
Τίτλος: Αρχή 
Όνομα: Ευφροσύνη Κουκία, Αλέξανδρος Κυρίτσης
Εταιρεία: FREELANCER
 
3ο βραβείο DESIGN
Τίτλος: Κουπιά
Όνομα: Μαγδαληνή Στεφανάτου, Νίκος Σουέρεφ
Εταιρεία: McCANN ERICSON ATHENS
 

ΑΡΘΡΑ ΤΕΥΧΟΥΣ