01/10/2014
Συνέντευξη: Αυτοδιαχείριση στο πεντάγραµµο
Ο «Μusicpreuner» ίσως να είναι η επανάσταση που χρειάζεται η µουσική βιοµηχανία για να καταφέρει να επιβιώσει στην εποχή του διαδικτύου.
Συνέντευξη του Tommy Darker
στη Ράνια Παπαδοπούλου
Η δουλειά του θα του προσέφερε ασφάλεια εφ’όρου ζωής, αλλά, τελικά, η µουσική ήταν αυτή που τον κέρδισε. Έτσι, το Μάιο του 2013, ο Tommy Darker ξεκίνησε τα «Darker Music Talks». Πρόκειται για έναν κύκλο συζητήσεων σε σχέση µε τη θέση των νέων µουσικών στην ψηφιακή εποχή, αλλά και τις δυνατότητες που παρέχει το διαδίκτυο για µια… αυτοδιαχείριση της καριέρας τους.
Ο Tommy Darker ήταν στρατιωτικός. Μέχρι τον Αύγουστο του 2012, υπηρετούσε στον Τοµέα Ασφαλείας του ΝΑΤΟ, στο Βέλγιο. Τα άφησε πίσω του όλα, επιλέγοντας το δρόµο της µουσικής «τόσο ως καλλιτέχνης όσο κι ως επιχειρηµατίας και εξερευνητής του µέλλοντος της βιοµηχανίας», όπως λέει ο ίδιος ο έλληνας µουσικός. Η ιστορία των µουσικών του αναζητήσεων ξεκίνησε το Δεκέµβριο του 2012, όταν µετακόµισε στο Λονδίνο. «Η πραγµατικότητά µου ήταν ένας λευκός καµβάς που έπρεπε να γεµίσω µε χρώµα, για να το αποδώσουµε ποιητικά. Οπότε, έβαλα µια αγγελία σε γνωστή ιστοσελίδα και την ονόµασα “30 free coffees with 30 musicians in 30 days”. Απλό concept: θα κερνούσα καφέ κάθε µέρα έναν διαφορετικό µουσικό και θα συζητούσαµε για τη µουσική», δηλώνει.
Μέσα από αυτές τις συζητήσεις, εντόπισε µία κοινή αγωνία. Πώς µπορεί ένας µουσικός να διακινήσει τη δουλειά του µέσω διαδικτύου, χωρίς τη βοήθεια κάποιας δισκογραφικής; «Κάλεσα τον Andrew Dubber, καθηγητή στο Tµήµα Μουσικής Καινοτοµίας του Πανεπιστηµίου του Μπέρµιγχαµ, του οποίου το βιβλίο µετέφραζα στα ελληνικά εκείνη τη περίοδο. Κάναµε µια πολύ ωραία συζήτηση για τη µουσική στην ψηφιακή εποχή. Αυτός, είκοσι µουσικοί κι εγώ. Το βιντεοσκοπήσαµε και το ανέβασα σε µια ιστοσελίδα που δηµιούργησα µόνος µου. Και, κάπως έτσι, ξεκινήσαµε. Αυτός ήταν ο πιλότος για ό,τι θα επακολουθούσε».
Λίγους µήνες αργότερα, το «1ο Darker Music Talk» ήταν γεγονός.
«Σταθερά, κάθε µήνα διοργάνωνα συζητήσεις σε σχέση µε τη µουσική επιχειρηµατικότητα. Κάθε φορά, το θέµα ήταν διαφορετικό. Αυτή η συνέπεια βοήθησε στο να γίνει ευρύτερα γνωστός, στόµα µε στόµα, αυτός ο κύκλος συζητήσεων. Οι συζητήσεις, σιγά-σιγά, βρήκαν χώρο σε γνωστές µουσικές σελίδες και άρχισα να λαµβάνω προσκλήσεις, ως «music thinker», για να συµµετέχω σε φεστιβάλ», σηµειώνει.
Σήµερα, εκδηλώνεται, πλέον, τεράστιο ενδιαφέρον παγκοσµίως για αυτές τις µουσικές συζητήσεις. Ήδη, έχουν πραγµατοποιηθεί σε πέντε χώρες (πρόσφατα στην Αθήνα), ενώ ο σχεδιασµός περιλαµβάνει την εξάπλωσή τους σε 13 χώρες µέσα στο φθινόπωρο.
Μουσική & επιχειρηµατικότητα
Σύµφωνα µε τον Tommy, η µουσική διανύει µία περίοδο µιντιοποίησης, όπου το ίδιο το µέσο της µουσικής καθορίζει την ιστορία, το µήνυµα του τραγουδιού, αλλά και το αποτέλεσµα της διαφηµιστικής καµπάνιας. Αυτή η κατάσταση οδηγεί στην καλύτερη κατανόηση της µουσικής στο διαδίκτυο. Σε µία τέτοια εποχή λοιπόν, δραστηριοποιείται και ο «Μusicpreuner».
Η λέξη είναι δηµιούργηµα του ίδιου του Tommy. Πρόκειται για µία σύνθεση των λέξεων «music» (µουσική) και «entrepreneur» (επιχειρηµατίας). Με αυτό τον όρο περιγράφεται ο ανεξάρτητος, πολυµαθής µουσικός που ασχολείται ο ίδιος τόσο µε την καλλιτεχνική όσο και µε την εµπορική πτυχή της καριέρας του, ανακαλύπτοντας νέα επιχειρηµατικά µοντέλα και πηγές εσόδων. «Το σύστηµα της µουσικής βιοµηχανίας δεν λειτουργεί όπως πριν», επισηµαίνει ο Darker. «Έγιναν τόσες αλλαγές µέσα σε λίγα χρόνια. Αυτό που γνωρίζουµε είναι ότι χρειαζόµαστε µια διεύρυνση των επιχειρηµατικών µοντέλων, αλλά και να αποφύγουµε την εξάρτηση από µία και µόνο πηγή εσόδων. Πρέπει να δοκιµάσουµε τι λειτουργεί σε εµάς, ως µουσικοί».
Τα πλεονεκτήµατα του «Musicpreneur», κατά τον Darker, είναι πολλά. Είναι ανεξάρτητος και έχει τον πλήρη έλεγχο της επιχειρηµατικής πλευράς. Δηµιουργεί ο ίδιος την οµάδα υλοποίησης του project, εξασφαλίζοντας, έτσι, τον απόλυτο έλεγχο και απεριόριστη καλλιτεχνική ελευθερία. Είναι η «δισκογραφική» του εαυτού του και απολαµβάνει το προνόµιο της δηµιουργίας µε βάση τα δικά του θέλω και όχι κάποιας εταιρείας, καταλαµβάνοντας, ταυτόχρονα, µεγαλύτερα χρηµατικά κέρδη.
Το επιχειρηµατικό µοντέλο που προτείνει ο 26χρονος Darker µπορεί να φέρει τα πάνω κάτω στη µουσική βιοµηχανία. Δηλώνει και ο ίδιος ««Musicpreneur»» και επιδιώκει να διαδώσει τις ιδέες του περί µουσικής βιοµηχανίας παγκοσµίως. Ταξιδεύει πολύ, διαβάζει και του αρέσει να συζητά µε µουσικούς και µη για τις σκέψεις τους πάνω στη µουσική βιοµηχανία και τα προβλήµατα που αντιµετωπίζουν. Αυτό είναι και το κοινό του.
Όλοι όσοι αγαπούν τη µουσική: καλλιτέχνες, µουσικοί, απλοί άνθρωποι. Οι απόψεις του µετατρέπονται σε χώρο συζητήσεων τόσο διά ζώσης όσο και στο διαδίκτυο. Τα άρθρα του στην πλατφόρµα Medium.com και στο blog της Midem, της ετήσιας διεθνούς έκθεσης για τη µουσική, γίνονται αφορµή να ανοίξουν νέες συζητήσεις.
Άλλωστε, τα «Darker Music Talks» δεν επι-χειρούν να επιλύσουν τα προβλήµατα της µουσικής βιοµηχανίας, αλλά να ανοίξουν έναν παγκόσµιο διάλογο για το µέλλον της µουσικής και των καλλιτεχνών. Και αυτό ίσως είναι µία καλή αρχή. Τελικά, ο όρος του «Μusic-preuner» ίσως να είναι η «επανάσταση» που χρειάζεται η µουσική βιοµηχανία για να µπορέσει να επιβιώσει στην εποχή του διαδικτύου, µε τους ίδιους τους µουσικούς να αναλαµβάνουν τον έλεγχο της δουλειάς τους.
Περισσότερες πληροφορίες αναζητήστε: http://www.tommydarker.com
ΑΡΘΡΑ ΤΕΥΧΟΥΣ
- περιεχόμενα τεύχους #19
- Kόµικς: Λαβύρινθος
- Πίτσα αλά Μαφία
- «Success story» στη γη των Καζάκων
- Η µπάλα ως κίνητρο ζωής
- Στα γήπεδα της ελπίδας
- Συνέντευξη: «Μέσα απ’ όλη τη στενοχώρια, ανθίζει ένα λουλούδι»
- Συνέντευξη: «Το µελάνι ήταν το ναρκωτικό µου»
- Συνέντευξη: Αυτοδιαχείριση στο πεντάγραµµο
- Γελοιογραφία του Soloup
- Λόγια της πλώρης
- Γελοιογραφία του Πέτρου Ζερβού
- Παραδοξολογίες
- Για δυνατούς λύτες
- Συναντήσεις
- Επείγοντα Περιστατικά
- Εστιάζω
- Επικοινωνία. Οι αναγνώστες μας
- Γελοιογραφία του Βαγγέλη Χερουβείμ
- Αστικοί Μύθοι
- Γελοιογραφία του Δημήτρη Κορδαλή
- Φτηνός σκούφος
- Πατριδογευσία
- Street news
- Πρόσωπα
- Γελοιογραφία του Τάσου Αναστασίου
- Out & About
Newsletter